Hvor kan jeg blive synlig på Google?


Hvis du vil være mere synlig på Google, har du 3 muligheder

  • Google My Business - pink markering

  • Google Ads - blå markering

  • Søgemaskineoptimering (SEO) - grøn markering

 

Google My Business

En profil på Google My Business hjælper dig med at skabe synlighed og få dig til at fylde mere i søgeresultatet, når nogen søger på dit firmanavn og branche. Du får mulighed for at styre, hvordan din virksomhed vises i Googles søgeresultater og i Google Maps. Du har mulighed for at tilføje alle de basale oplysninger, som adresse, tlf.nr. og åbningstider. Derudover kan du f.eks. opslå opdateringer, vise dine produkter og tjenester og tage imod online bestillinger.

 

Det er gratis at oprette en profil på Google My Business.

  

Google Ads

Google har et annoncesystem, som kaldes Google Ads. Her kan man byde på de søgeord, som giver mening og få sin annonce vist indenfor de øverste resultater på Google. Når nogen klikker på annoncen, bliver de sendt til den side, man selv har valgt de skal se. Prisen for et klik afhænger af, hvor mange andre der også byder på det samme søgeord. Det samme gælder for hvor langt oppe man ligger i søgeresultatet. Er der mange der byder på det samme søgeord, vil det være dyrere og svære at få en god placering. Er konkurrencen derimod lav, vil det være nemt og billigt at få en god placering.

 

Før man giver sig i kast med Google Ads, kan det være en god ide at lave en søgeordsanalyse, så man ved hvor mange der søger på det eksakte søgeord. Om det kan betale sig at bruge tid på det eller om der er for meget konkurrence og prisen vil blive for høj.

 

Har man ikke selv de tekniske forudsætninger for at kunne opsætte Google Ads, bør man få hjælp til det. Det er vigtigt at ens Google Ads konstant vedligeholdes, optimeres og forbedres, hvis man skal få mest mulig ud af sin investering. 
Derudover afregnes der direkte til Google for de kliks man får.

 

Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering, også kaldet SEO, handler om at få gode placeringer på Google uden at betale for hvert klik.  Når man arbejder med SEO, skal man være indstillet på at det kan være en lang proces at skabe gode resultater.

 

Når man arbejder med SEO, bør man altid starte med en søgeordsanalyse, så man ved hvilke søgeord man bør prioritere ud fra hvor mange der søger på det pågældende søgeord og hvor hård konkurrencen er i forhold til konkurrenter, der har valgt de samme søgeord.

 

Selvom det er “gratis” at få en god placering i Google organiske søgninger, skal man være indstillet på, at der skal meget arbejde til i form af optimering af tekster, blogindlæg, tekniske rettelser mv. Har man ikke selv forudsætninger for at kunne skabe resultater, bør man få hjælp til det. Som oftest er det et fortløbende samarbejde, som løber så længe man vil optimere eller bibeholde sine placeringer. Holder man op med at optimere og vedligeholde, kan man risikere, at konkurrenter har lavet en indsats, som betyder at de tager den gode placering.

  • Kernefortælling

    For dig, der gerne vil finde kernen i din markedsføring og dermed skabe tillid og autoritet hos målgruppen.

  • Hjemmeside

    For dig, der bøvler du med at skabe en hjemme, som afspejler den du er og det du tilbyder.

  • Markedsføringsplan

    For dig der mangler overblik eller inspiration og gerne vil ud over stepperne med din markedsføring.

Mit navn er Dorthe

Jeg har arbejdet med markedsføring siden 2004 – fra 2010 som soloselvstændig.

Når du arbejder med mig, vil du opleve en dedikeret og loyal sparringspartner.

Jeg laver overskuelige og effektive løsninger for din markedsføring, som er tilpasset de ressourcer, du har. Løsninger, som giver dig overblik og ro til at koncentrere dig om det, du brænder for.

Med den rigtige markedsføring kan vi rykke din virksomhed til et niveau, der sikrer dig succes som soloselvstændig.